Tegnematerialer!

Jeg elsker at tegne, og da jeg gerne vil være designer tegner jeg stort set også hver dag. Men har lige købt en ny blok, da jeg var irriteret over at den gamle var for grov i papiret og desuden gik mine promarkers igennem til næste side.

Så nu har jeg købt en XL Marker blok fra canson i min nærmeste boghandel, og da sælgeren lovede mig at mine markers ikke ville gå igennem, tænkte jeg at det ville være passende med en swatch af mine materialer på første side.

Øverst er alle mine promarkers. Og ganske som lovet går de ikke igennem til næste side. Er ikke så god med mine promarkers endnu, kan ikke rigtig få dem til at blende sammen. Men det betyder jo bare mere øvelse!

Så har jeg mine cretacolor akvarel blyanter. Jeg har 24 indtil videre, og købte dem fordi de var et billigere alternativ til Faber-Castell akvarel farveblyanter. Og jeg vil sige, det køb har jeg bestemt ikke fortrudt! De er rigtig gode, og de er forholdsvis nemme at blende sammen.

Til sidst har jeg mine Staedtler pigment liners. Jeg købte dem i en samlet pakke med 0,05, 0,1, 0,2, 0,3, 0,5 og 0,8 mm. De virker fint, men på det grove papir i den gamle skitsebog “blødte” de ud igennem revnerne. Men det gør de heldigvis ikke i den nye.

Udover disse tegnematerialer bruger jeg HB blyanter som jeg har købt i tiger!

Leave a Reply

