Brandts Klædefabrik – Danish fashion NOW

Igår havde jeg den fornøjelse at besøge Brandts Klædefabrik i Odense, og tage et kig på deres nye udstilling danish fashion now.

Udstillingen er delt op i 2 dele: en del med hvordan og hvem der laver tøjet, og den del med dem som bruger tøjet.

Den første del var fyldt med en masse “bure” med et lille udvalg af deres tøj i, og nogle skærme for hver designer som forklarede noget om hvordan de lavede tøj eller hvad de ville med den valgte kollektion.

Anden del havde nogle personligheder som bruger fashion til at udtrykke dem på, samt en udstilling af kjoler fra den røde løber og et udvalg af prinsesse Mary’s kjoler.

Jeg valgte at besøge en søndag fordi der var søndagsomvisning med Jette Klingbech. Jeg havde nået at gå udstillingen rundt først, men må sige at Jette’s måde at fortælle på tilføjede et ekstra niveau til det hele. Hun fortalte også noget som du ikke hørte fra skærmene eller læste på væggene.

Alt i alt syns jeg det var en fed udstilling, og da den kører helt til september, kunne jeg sagtens finde på at besøge den en gang mere, bare med min skitseblok.

Det koster 70,- for voksen og 60 for student med adgang til 1. og 2.etage.

Leave a Reply

