Rise Against – Tragedy + Time

And nothing matters but the pain when you’re alone
The never-ending nights when you’re awake
When you’re praying that tomorrow it’s okay

Tragedy + Time med Rise Against er en ægte tearbreaker for mig. Sangen udkom mens jeg stod i en depression i efteråret 2014 og den satte tårerne igang fra første vers af fordi den satte ord på mine tanker og situation.

Når man lå der og vendte og drejede sig om natten fordi tankerne om næste dag aldrig holdt op, når man lå og håbede så inderligt på at næste dag skulle være en dag hvor jeg følte mig en del af gruppen, og ikke skulle sidde og analysere alt hvad menneskerne omkring gjorde, sagde og reagerede. Når man lå og tænkte så længe at natten forsvandt som dug for solen. Da søvnen endelig indtraf var det så tidligt på morgenen at man missede de første timer og dagen blev ligeså slem som lå og frygtede natten igennem.

All that matters is the time we had
Doesn’t matter how it all went bad
Never wonder what it might be like
Shut the door, say goodbye

Denne del af sangen beskriver faktisk noget om hvordan jeg vil komme videre. Jeg er færdig med at ligge og tænke på hvordan jeg får situationen tilbage til hvordan den var før, så nu opgiver jeg og siger farvel til det jeg havde, med håbet om en fremtid som ikke skal ødelægges af endnu en depression. Men den tid jeg havde sammen med de andre, den skatter jeg stadig og vil nok altid.

The future does matter, but it changes. The memories stay with you in the best times and the worst. So choose what matters most for you. 

Leave a Reply

